Mít vlastní byznys není dnes jednoduché. Ruku v ruce s tímto rozhodnutím jde také kupa pravidel a povinností, jež jakožto podnikatel musíte splnit. Pokud se bojíte začít nebo pokud se obáváte následků, k nimž by mohlo dojít, doporučujeme začít s franchisingem. Je to způsob, jak nastoupit do už rozjetého vlaku a nezačínat rovnou od nuly.
Právě díky zmiňovaným benefitům obliba tohoto způsobu podnikání v posledních letech roste. Jenom během let 1999 až 2004 vzrostla obliba nové možnosti, jak podnikat více jak čtyřnásobně. Dokazuje to například rostoucí počet provozoven, jejichž další rozmnožování ani zdaleka nekončí. Podnikat pod úspěšnou značkou, která už má své osvědčené know-how je stále velmi atraktivní záležitostí, jež stále není na ústupu.
Moderní způsob, jak začít podnikat
Podle posledních statistik nepřežije až osmdesát procent firem prvních pět let. Je například špatně nastavená strategie, nenajde se schopná pracovní síla nebo zkrátka jen zboží či nabízené služby se lidem zrovna nezamlouvají. Abyste takzvaně obelstili statistiky, je dobré vkročit už do dobře prověřené a léty ověřené řeky. Ta je symbolem fungující franšízy, k nimž patří i Extéria Market.
Takových franšízových konceptů najdeme v České republice celou spoustu. Jsou protkané různými odvětvími, proto si stačí uvědomit, v čem budete opravdu nejlepší. Výběr takové franšízy je klíčový pro budoucnost franšízanta a velkou měrou se podílí na tom, kdo uspěje a kdo naopak ne.
V Česku od devadesátých let minulého století
I když je franchising v České republice poměrně novinkou (přece jen se sem dostal ve dvacátých letech minulého století), lidé už vědí, co vlastně znamená nebo o co se jedná. Z počátku byl spojen především s kosmetikou a hypermarkety, které se na základě pravidel franchisingu rozšiřovaly po celém území Česka. Dnes se k franšízám přiklání prakticky jakákoliv firma v jakémkoli odvětví.