Jaké jsou vaše kroky předtím, než provedete nákup v konkrétním e-shopu? Co uděláte předtím, než si pořídíte vysněnou vířivku nebo mobilní telefon, který nestojí pár kaček? Pravděpodobně si pročtete reference, kterými se to na internetu jenom hemží. A nejste jediní. Poslední průzkumy ukazují, že lidé jsou čtenáři firemních zkušeností a že je hodnocení firem i dnes zajímá. Jsou jedním z hlavních rozhodujících faktorů, i proto by si jich měly firmy vážit.
Uživatelské recenze jsou stále významným prvkem
Mnohé firmy nad referencemi jenom mávnou rukou. A to je velká škoda, vezmeme-li v potaz, že se jedná stále o významný prvek, který se podílí na ziskovosti společnosti. Podniky si však většinou myslí, že se už o tak významný a důležitý prvek nejedná. Nedávný výzkum však potvrdil, že domněnky jsou mylné a ti, kteří neodpovídali svým zákazníkům na reference chybovali.
V rámci průzkumu se přišlo na to, jestli jsou lidé ovlivňováni referencemi předtím, než dojde k nákupu. A ukázalo se, že lidé předtím, než zaplatí danou položku naházenou v košíku, automaticky pročítají reference, aby se o plánovaném nákupu přesvědčili. A i kdyby měli narazit jenom na jednu negativní zprávu, i ta je může ovlivnit natolik, že z nákupu sejde.
Rozhodující až pro 97 % on-line zákazníků
Pojďme však být trochu konkrétnější. Kolik procent zákazníků se ve skutečnosti rozhoduje na základě referencí? Je to alespoň víc jak padesát procent dotazovaných? Možná se budete divit, ale vliv na konečný nákup mají reference prakticky u všech on-line nakupujících. Až 97 % lidí si pročte nebo projde reference spojené alespoň s e-shopem jako takovým. Pokud na něj nejsou chvály, automaticky upouští od plánovaného prodeje.
To platí hlavně pro méně známé webové stránky či internetové obchody, které nestaví na úspěchu svých kamenných poboček.