Současný realitní trh je dost složitý a pro laika je velmi těžké se v něm orientovat. Pokud se budete chystat na prodej domu Praha nebo v jiné části ČR, budete bez pomoci zkušeného odborníka vystaveni mnoha rizikům. Kdybyste si pořizovali drahé auto nebo lepší televizi, tak si k tomu přizvete někoho, kdo tomu rozumí. V případě nemovitostí, kdy jde o miliony, je to ještě důležitější. Ideálním volbou je exkluzivní realitní makléř Bc. Roman Machník, MBA, který se na realitním trhu pohybuje již od roku 2007, úspěšně zrealizoval více než 300 realitních obchodů za více než 750 miliónů Kč. Ke každému klientovi přistupuje individuálně a pomáhá mu vyřešit prodejem či nákupem jeho složitou životní situaci i s ohledem na budoucnost.
Jak makléř postupuje?
Základem úspěchu je navázání vzájemné důvěry. Proto realitní specialista Roman Machník nejprve pozve klienta na nezávaznou osobní schůzku u dobré kávy nebo čaje, na které mu odpoví na všechny dotazy a vysvětlí, jak se vyvarovat případným rizikům. Zároveň makléř zjišťuje důvody a potřeby klienta, které ho vedou k prodeji či koupi nemovitosti. Dalším účelem schůzky je odsouhlasení obchodní strategie navržené makléřem a nastavení prodejní ceny dané nemovitosti. To je nejdůležitější krok v celém procesu prodeje nemovitosti, neboť ceny na trhu s realitami se neustále mění a vyvíjí a je potřeba se v něm umět orientovat, aby se z prodeje nemovitosti získalo co nejvíce.
Co je pro nastavení ceny podstatné?
Realitní specialista Roman Machník zpracuje pro svého klienta tržní analýzu jeho nemovitosti, ze které pak čerpá informace pro vytvoření obchodní strategie prodeje, především týkající se prodejní ceny prodávané nemovitosti. Vychází se vždy z mnoha zdrojů informací a způsobů stanovení prodejní ceny nemovitosti, namátkou třeba z cenových map, vycházejících z údajů z katastrálního úřadu, který eviduje všechny transakční ceny nemovitostí, pak například z nabídkových cen srovnatelných nemovitostí, z vlastních zkušeností v dané lokalitě apod.
Co makléř využívá?
Realitní specialista Roman Machník ze svých bohatých zkušeností ví, že zájemci jsou schopni zachytit až 95 % informací prezentovaných pomocí videa, zatímco při čtení psaného textu je to pouze 10 %. Proto využívá jako standardní prezentaci profesionální videoprohlídky, díky nimž valnou většinu nemovitostí prodal rychleji a obvykle i za vyšší cenu. Zvláště, když kombinuje video s dalšími moderními nástroji, mezi které patří např. u vybraných nemovitostí použití dronu nebo virtuální prohlídka, 3D scan nemovitosti, 3D půdorys, vizualizace, vlastní web nemovitosti, home staging apod. Díky těmto moderním nástrojům si potencionální kupující mohou lépe představit nabízenou nemovitost a její okolí. Efektivním a propracovaným využíváním online i offline marketingu, především umístěním videoprezentace na sociální sítě, se několikanásobně zvyšuje zájem o danou nemovitost, než u tradičních inzerátů pouze s fotografiemi a psaným textem.