Na trhu se aktuálně nachází se celá spousta firem a podniků, které nabízí lidem zajímavé služby nebo produkty. Konkurence je však tak velká, že firmy mají co dělat, aby své stálé zákazníky udržely. Mnohým se to bohužel nedaří, na vině jsou však mnohdy negativní reference a špatné hodnocení firem. Bohužel právě hodnocení mnohé společnosti nepřikládají žádný význam, což je velká chyba. Právě firemní hodnocení či reference od klientů jsou pro firmu zásadní a vedou k úspěchu.
Dnes si lidé všechno zjišťují na internetu a všechno si na internetu ověřují. To ostatně vede k tomu, že než nakoupí u konkrétní firmy nebo než do konkrétní firmy pošlou svůj životopis, zjistí si, jak se o firmě mluví, jak je společnost hodnocená.
Na celkovém hodnocení se podílí jak hodnocení zákazníků, tak samozřejmě i hodnocení pracovníků společnosti, proto by se měla firma snažit získat dobré hodnocení od obou stran. Prozraďme si, jak na to.
Jak získat dobré reference od zaměstnanců
Jak již bylo zmíněno, na celkovém hodnocení společností se podílí také hodnocení zaměstnanců, kteří velice rádi chválí nebo naopak odsuzují své místo pracoviště. Abyste získali od svých zaměstnanců skutečně dobré hodnocení, doporučujeme si jich vážit a dopřát jim vhodné pracovní prostředí, které bude zpestřené třeba kávou zdarma. Samozřejmě benefity v podobě alespoň multi sport karty jsou taktéž ceněné.
Jak získat dobré reference od zákazníků
Co se týče zákazníků, ti nejvíce ocení to, když s nimi budete rychle komunikovat, a to i v případě problémů, které mohou nastat. Na mysli máme například vracení zboží nebo zpoždění dodávky zboží, což jsou naprosto běžné situace, k nimž dochází dnes a denně.
Kromě toho zákazníky potěší, pokud jim třeba po překročení konkrétní cenové hranice dáte nějaký bonus, kterým se myslí například doprava zdarma, slevové kupony, slevy na další nákup nebo hmatatelné dárečky.