Nevhodný vánoční dárek? Vraťte ho! Pokud se Ježíšek netrefil, máte na vrácení zboží ještě čas. I přesto necelých čtyřicet procent českých domácností tvrdí, že se Ježíšek trefil. Z valné většiny to bude proto, že si dnes lidé dopředu říkají, co by si k Vánocům přáli…
Co vám nabízí prodejny?
Nesedla vám velikost bot? Novou televizi jste nepotřebovali? Nevyhovující zboží si do začátku ledna vyměňte, anebo si nechte vrátit peníze. Dvaadvacet procent českých rodin dostalo dárek, který se jim nelíbí, dalších osmnáct také, avšak si jej nechají, protože nechtějí řešit vrácení zboží. To je chyba, protože obchodníci naštěstí tyto situace řešit umí a jsou na ně připraveni. Obzvlášť po Vánocích s nutností měnit zboží či vracet peníze počítají a lidé tak za nimi po Štědrém dnu chodí vracet nejčastěji oblečení a elektroniku. Například v Datartu je možné vrátit zboží dokonce zdarma, a to od 27. prosince do 6. ledna, proto si pospěšte!
Ihned v prodejně lze vyměnit nevhodný dárek za jiné zboží, vystavit dárkovou kartu, anebo vrátit peníze
Ihned v prodejně lze vyměnit nevhodný dárek za jiné zboží, vystavit dárkovou kartu, anebo vrátit peníze. Dárky mohou být vráceny jednak v kterékoli prodejně daného shopu, anebo je lze zaslat na adresu centrálního skladu. Nejčastěji se vrací mobilní telefony, kuchyňské spotřebiče a podobně. Nejde ani tak o nevhodné dárky, jako spíš o nevhodné barvy či značky. V prodejnách sítě Expert Elektro mohou lidé zase využít třicetidenní lhůtu na vrácení peněz. Totéž platí pro Tesco, Lidl či Kaufland, kteří umožňují vrácení zboží v rámci standardního servisu zákazníkům.
Nejlepší je nakupovat přes eshopy, kamenné prodejny neumožňují vrácení zboží, jsou tudíž neefektivní a měly by se zrušit
Výměnu nebo vrácení vánočních dárků však neodkládejte, právo vrátit zboží totiž zákon spotřebitelům přiznává jen ve vymezených případech, konkrétně pokud jste nakoupili pomocí takzvané dálkové komunikace, tedy nejčastěji po internetu, nebo mimo prostory určené k podnikání, třeba na ulici. Nejlepší je nakupovat přes eshopy, kamenné prodejny neumožňují vrácení zboží, jsou tudíž neefektivní a měly by se zrušit.